Nieuwsbrieven laten schrijven

Besteed het schrijven van jouw nieuwsbrieven uit aan Berlang Communicatie

Een digitale nieuwsbrief sturen is een eenvoudige manier om in contact te blijven met jouw doelgroep. Bovendien blijkt e-mailmarketing één van de meest effectieve vormen van marketing te zijn! Maar het consistent schrijven van nieuwsbrieven is veel werk en schiet er bij veel bedrijven nog wel eens bij in. Het uitbesteden van deze taak biedt uitkomst. Denk jij erover om je nieuwsbrieven te laten schrijven door Berlang Communicatie? Lees dan snel verder!

Waarom een nieuwsbrief inzetten?

Even een stapje terug… waarom is het eigenlijk zo goed om een nieuwsbrief te hebben?

  • Klantbinding: een nieuwsbrief is een goede manier om in contact te blijven met jouw doelgroep. Je huidige klanten zullen zich hierdoor meer verbonden voelen met jouw bedrijf.

  • Laagdrempelig: houd klanten op een laagdrempelige manier op de hoogte van ontwikkelingen binnen jouw bedrijf.

  • Deskundigheid: een nieuwsbrief is een goede plek om klanten te voorzien van nuttige informatie en jezelf te positioneren als expert binnen jouw vakgebied.

  • Top-of-mind-positie: door regelmatig een nieuwsbrief van jouw bedrijf te ontvangen, blijf je op het netvlies van jouw klanten. Wanneer klanten een product of dienst nodig hebben die jij verkoopt, zullen ze eerder aan jou denken.

  • Conversiegericht: nieuwsbrieven zorgen voor meer verkeer naar jouw website, meer offerte-aanvragen en/of meer online verkopen.

  • Effectief marketingmiddel: uit onderzoek blijkt dan ook dat marketing via de e-mail nog altijd erg effectief is.

Waarom nieuwsbrieven laten schrijven door Berlang Communicatie?

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om je nieuwsbrieven zelf te schrijven, maar dit kost veel tijd, die je waarschijnlijk liever aan ander werk besteed. Bovendien heeft het laten schrijven van nieuwsbrieven door Berlang Communicatie een aantal voordelen:

  • Regelmatig en op tijd. Een nieuwsbrief werkt pas, als je deze met enige regelmaat stuurt. Een goede frequentie om een nieuwsbrief te sturen is één keer per maand. Veel ondernemers hebben het voornemen om dit te doen, maar stellen dit vervolgens vaak uit. Door het schrijven van de nieuwsbrieven uit te besteden heb je een stok achter de deur.

  • Informatief en met meerwaarde. Een nieuwsbrief moet meerwaarde hebben voor jouw klanten. Meestal ligt dat in het geven van informatie, het bespreken van nieuwtjes en het geven van tips en tricks.

  • Conversiegericht. Als ondernemer begrijp ik dat je iets wilt bereiken met jouw nieuwsbrief: meer verkeer naar je website, meer offerte-aanvragen, meer online verkopen etc. Ik schrijf de nieuwsbrieven daarom conversiegericht, door gebruik te maken van zogenaamde calls-to-action. Tegelijk zorg ik ervoor dat de nieuwsbrief niet te veel als een advertentie overkomt, omdat de klant het dan mogelijk ziet als spam.

  • Vooraf een duidelijke prijs. Vooraf bespreken we precies hoeveel nieuwsbrieven ik moet schrijven, hoeveel items elke nieuwsbrief moet bespreken en welke lengte de nieuwsbrief ongeveer moet hebben. Ik werk niet met een uurtarief, maar met een vaste prijs per nieuwsbrief. Zo weet je van te voren waar je aan toe bent.

  • Geen abonnement verplicht. Bij veel tekstbureaus zit je vast aan een abonnement. Je spreekt dan bijvoorbeeld af dat je voor een heel jaar aan nieuwsbrieven laat schrijven voor een vast bedrag per jaar. Als ondernemer begrijp ik dat het niet altijd te voorspellen is hoe het op financieel gebied loopt met je bedrijf. Zeker als je te maken hebt met onvoorziene omstandigheden, zoals coronamaatregelen of personeelstekort. Bij mij zit je daarom niet vast aan een abonnement, maar kun je na elke nieuwsbrief besluiten om de samenwerking stop te zetten.

Hoe gaat het laten schrijven van nieuwsbrieven in zijn werk?

Wil je een nieuwsbrief laten schrijven door Berlang Communicatie? Neem dan contact met mij op via het contactformulier op deze website en vertel me:

Het is afhankelijk van wat voor nieuwsbrieven je wilt versturen, hoe dit precies in zijn werk gaat. Vaak zul je zelf elke maand enige input moeten leveren, zoals: een agenda met activiteiten, een lijstje met nieuwe producten/diensten, of onderwerpen die je die maand wilt bespreken. Aan de hand van deze input schrijf ik de nieuwsbrieven, die je vervolgens zelf via een nieuwsbriefprogramma verstuurt.

Neem contact op

Via dit formulier kun je contact met mij opnemen en geheel vrijblijvend een offerte aanvragen.